459 popsaných nemocí, 517 článků bylin, 180 článků potravin, 136 skupin léčiv, 26 vitaminů a minerálních látek

Sůl

Popis

Kuchyňská sůl, jejíž chemický název zní chlorid sodný (NaCl), je surovinou nejčastěji používanou k ochucování pokrmů. Je zdrojem sodíku a chloridů, dvou látek nezbytných pro chod našeho těla. Ovšem všeho moc škodí, a to platí i o sodíku. Ten má totiž schopnost zadržovat v těle vodu a zvyšovat tak krevní tlak, což nepříznivě ovlivňuje naše tělo. Doporučená maximální dávka soli je 5 gramů na den, v tomto množství by ještě neměla působit negativně, ale platí, že čím méně solíme, tím lépe pro náš organismus.

Pokud si myslíme, že slaná chuť je pro nás přirozená, a že bez soli by jídlo nebylo ono, tak se pleteme. Solení je pouze naučeným zlozvykem. Čím víc solíme, tím víc se otupují naše chuťové buňky a nutí nás solit ještě víc, je to tedy začarovaný kruh. Průměrný příjem soli v České republice je 15 gramů na den na osobu, což je alarmující trojnásobek doporučené dávky.

Sůl dnes též obsahuje minerální látku jód.

Sůl

Užití

  • nízký krevní tlak (slabost, únava, motání hlavy, mdloby, omdlévání, zimomřivost, studené ruce a nohy, poruchy soustředění, mžitky před očima, studený pot)

Kulinářské využití

Je pochopitelné, že sůl je přítomna ve většině pokrmů.

 

 

Palačinky, lívance
Margaríny, ztužené tuky
„Změna v jídlech zvyšuje chuť.“ Pietro Aretino
Brusinky
Kachna

Kontraindikace, kdy je konzumace nevhodná

Solení nemá nic společného se zdravým životním stylem. Omezit bychom ho měli všichni, především lidé trpící následujícími onemocněními:

Sůl

Sdílení

Para ořechy
Husa
„Mnoho jídel způsobuje mnoho chorob.“ Lucius Annaeus Seneca
Kapusta
Mandle