120 terapeutů, 75 měst, 110 technik, 450 popsaných nemocí, 400 článků potravin a bylin

Vejce

Popis

Vejce, u nejčastěji slepičí, jsou potravinou u nás hojně rozšířenou. Přesto bychom je měli vnímat jako potravinou plnou živin a tímto vědomím s ní nakládat.

Vejce

Obsahové látky

Tuky jsou obsaženy pouze ve žloutcích, v bílcích je nenajdeme. Mezi vaječnými tuky je i cholesterol, který ve velkém množství škodí našemu zdraví. Z tohoto důvodu byla vejce dlouhou dobu považována za nezdravá, avšak studie v posledních letech dokázaly, že cholesterol ve vejcích nám neškodí, protože látka lecitin (též obsažená ve vejcích) brání jeho nadměrnému vstřebávání.

Co se vitaminů týče, jsou ve vejcích zastoupeny všechny kromě vitaminu C. Nejcennější je obsah kvalitních bílkovin. Díky nim jsou vejce vhodná pro lidi s vysokým výdejem energie nebo pro pacienty v rekonvalescenci.

Patří mezi potraviny nevhodné k mražení.

Kvalita vajec

Vejce můžeme koupit různá, liší se hlavně velikostí a původem. Většina pochází od slepic chovaných v klecích ve velkochovech, přednost bychom tedy měli dávat biovejcím, která pocházejí od slepic chovaných volně. Skladovat bychom je měli maximálně 3 týdny, a to v lednici při teplotách od 5 do 8°C.

Špenát
Pomeranče, mandarinky
„Mnoho jídel způsobuje mnoho chorob.“ Lucius Annaeus Seneca
Pórek
Oleje, tuky

Kontraindikace, kdy je konzumace nevhodná

Protože vejce obsahují hodně bílkovin a tuky, jsou nevhodná u následujících onemocnění.

Kulinářské využití vajec

Vejce

Sdílení

Mikrovlnná trouba
Telecí maso
„Změna v jídlech zvyšuje chuť.“ Pietro Aretino
Šlehačka
Čočka