459 popsaných nemocí, 517 článků bylin, 180 článků potravin, 136 skupin léčiv, 26 vitaminů a minerálních látek

Grilování

Grilování jako životní styl

Grilování je velmi oblíbenou tepelnou úpravou potravin, především v letním období. Setkání s přáteli spojené s ogrilováním masa se v dnešní době stává určitým druhem společenské události.

Druhy grilování

Při grilování dopadá na pokrm tepelné záření vyvolané různými zdroji tepla a dochází tak k jeho úpravě. Rozlišujeme dva druhy grilování, a to přímé (hodí se pro kratší přípravu, do 30 minut) a nepřímé (vhodné pro delší přípravu). Během přímého grilování působí žár přímo na pokrm, při nepřímém je pokrm umístěn v zapékací misce a teplo na něj působí ze dvou stran. K nejčastěji grilovaným potravinám patří maso, ale můžeme ho spolehlivě nahradit různými druhy zeleniny.

Grilování

Zásady zdravého grilování

I když grilování samo o sobě nepatří mezi nejzdravější úpravy potravin, pokud budeme dodržovat několik zásad, nemusí být vyloženě nezdravé.

  • když maso, tak vybrat spíše libové maso
  • používat marinády, aby se maso nepřipékalo, ale pozor na ty s vysokým obsahem soli
  • maso řádně propéci, aby v něm nemohly zůstat žádné mikroorganismy
  • zabránit odkapávaní tuků z masa a jejich přepalování (vznikají při něm kancerogenní látky)

 

 

Rafinované oleje
Maso
„Kdo je umírněný v jídle, je sám sobě lékařem.“ Latinské přísloví
Smetana
Borůvky

Zástupci této kulinářské úpravy

Grilování

Sdílení

Džemy, marmelády, pyré
Sladké pečivo
„Jím proto, abych žil, nežiju proto, abych jedl.“ Sókratés
Cuketa
Sůl