459 popsaných nemocí, 517 článků bylin, 180 článků potravin, 136 skupin léčiv, 26 vitaminů a minerálních látek

Grilování

Grilování jako životní styl

Grilování je velmi oblíbenou tepelnou úpravou potravin, především v letním období. Setkání s přáteli spojené s ogrilováním masa se v dnešní době stává určitým druhem společenské události.

Druhy grilování

Při grilování dopadá na pokrm tepelné záření vyvolané různými zdroji tepla a dochází tak k jeho úpravě. Rozlišujeme dva druhy grilování, a to přímé (hodí se pro kratší přípravu, do 30 minut) a nepřímé (vhodné pro delší přípravu). Během přímého grilování působí žár přímo na pokrm, při nepřímém je pokrm umístěn v zapékací misce a teplo na něj působí ze dvou stran. K nejčastěji grilovaným potravinám patří maso, ale můžeme ho spolehlivě nahradit různými druhy zeleniny.

Grilování

Zásady zdravého grilování

I když grilování samo o sobě nepatří mezi nejzdravější úpravy potravin, pokud budeme dodržovat několik zásad, nemusí být vyloženě nezdravé.

  • když maso, tak vybrat spíše libové maso
  • používat marinády, aby se maso nepřipékalo, ale pozor na ty s vysokým obsahem soli
  • maso řádně propéci, aby v něm nemohly zůstat žádné mikroorganismy
  • zabránit odkapávaní tuků z masa a jejich přepalování (vznikají při něm kancerogenní látky)

 

 

Skopové maso
Husa
„Mnoho jídel způsobuje mnoho chorob.“ Lucius Annaeus Seneca
Meruňky
Mražení

Zástupci této kulinářské úpravy

Grilování

Sdílení

Broskve
Lískové ořechy
„Jím proto, abych žil, nežiju proto, abych jedl.“ Sókratés
Květák
Kozí maso