459 popsaných nemocí, 517 článků bylin, 180 článků potravin, 136 skupin léčiv, 26 vitaminů a minerálních látek

Zaváření, zavařování

Popis

Zaváření je dobrý způsob, jak si uchovat ovoce a zeleninu po delší dobu. V minulém století to bylo velice užitečné, protože nebylo takové zásobování, jaké známe dnes, a v zimě nebylo čerstvé ovoce téměř vůbec k dostání. Dnes by se už ale dalo označit za přežitek, protože při zavařování dochází kvůli zahřátí na vysokou teplotu ke zničení některých vitaminů a enzymů, a tím přicházíme o to nejcennější. Je lepší si čerstvé potraviny dojít koupit a zkonzumovat je bez tepelné úpravy.

Zaváření, zavařování

Další nevýhodou zavařování je používání velkého množství cukru, octa, případně konzervačních látek. Hodně cukru v potravě může vést k obezitě, ocet ničí střevní mikroflóru a konzervační látky zatěžují vylučovací soustavu. Když spojíme jedno s druhým dohromady, jíme nakonec pouze hmotu bez prospěšných látek, možná s trochou vlákniny, obohacenou o množství cukru nebo octa.

Pokud přece jen zavařujete rádi, doporučujeme používat jablečný ocet místo lihového a zásadně nenahrazovat cukr umělými sladidly.

 

 

Margaríny, ztužené tuky
Oleje, tuky
„Změna v jídlech zvyšuje chuť.“ Pietro Aretino
Jarní cibulka
Angrešt

Zástupci této kulinářské úpravy

Zaváření, zavařování

Sdílení

Banány
Citrón
„Mnoho jídel způsobuje mnoho chorob.“ Lucius Annaeus Seneca
Arašídová másla, nugety, nutely
Králičí maso