459 popsaných nemocí, 517 článků bylin, 180 článků potravin, 136 skupin léčiv, 26 vitaminů a minerálních látek

Zaváření, zavařování

Popis

Zaváření je dobrý způsob, jak si uchovat ovoce a zeleninu po delší dobu. V minulém století to bylo velice užitečné, protože nebylo takové zásobování, jaké známe dnes, a v zimě nebylo čerstvé ovoce téměř vůbec k dostání. Dnes by se už ale dalo označit za přežitek, protože při zavařování dochází kvůli zahřátí na vysokou teplotu ke zničení některých vitaminů a enzymů, a tím přicházíme o to nejcennější. Je lepší si čerstvé potraviny dojít koupit a zkonzumovat je bez tepelné úpravy.

Zaváření, zavařování

Další nevýhodou zavařování je používání velkého množství cukru, octa, případně konzervačních látek. Hodně cukru v potravě může vést k obezitě, ocet ničí střevní mikroflóru a konzervační látky zatěžují vylučovací soustavu. Když spojíme jedno s druhým dohromady, jíme nakonec pouze hmotu bez prospěšných látek, možná s trochou vlákniny, obohacenou o množství cukru nebo octa.

Pokud přece jen zavařujete rádi, doporučujeme používat jablečný ocet místo lihového a zásadně nenahrazovat cukr umělými sladidly.

Citrón
Řepa
„Jím proto, abych žil, nežiju proto, abych jedl.“ Sókratés
Křen
Fazole

Zástupci této kulinářské úpravy

Zaváření, zavařování

Sdílení

Ananas
Lněná semínka
„Změna v jídlech zvyšuje chuť.“ Pietro Aretino
Kapusta
Kiwi