120 terapeutů, 75 měst, 110 technik, 450 popsaných nemocí, 400 článků potravin a bylin

Čočka

Popis

Čočka byla nedílnou součástí jídelníčků už našich předků a je opředena i mnoha pověrami. Je to však úžasná zásobárna živin, které jsou v ní koncentrované (obsahuje jen 11% vody). Vaří se kratší dobu než třeba hrách nebo cizrna. Tuto luštěninu můžeme konzumovat jako hlavní jídlo, část pokrmu, nebo s ní zahustit polévku. Pokud chceme odstranit nestravitelné slupky, můžeme z ní po uvaření udělat přepasírováním pyré.

Nevýhodou luštěnin je jejich horší stravitelnost až nadýmání.

Čočka

Obsahové látky

Avokádo
Vepřové maso
„Kdo je umírněný v jídle, je sám sobě lékařem.“ Latinské přísloví
Cuketa
Pastinák

Indikace

Železo a kyselina listová jsou rozhodující látky při tvorbě červených krvinek, díky jejich obsahu je čočka vhodná pro pacienty trpící anémií. Tyto dvě látky musí v dostatečném množství přijímat těhotné ženy, a proto jim lze čočku jen doporučit.

Vláknina přirozeně stimuluje peristaltiku střev a uvolňuje zácpu (laxativa). Také na sebe váže cholesterol a žlučové kyseliny.

Přes vysoký obsah sacharidů je vhodnou potravinou při cukrovce, protože se z ní cukry uvolňují pomalu a nezatěžují tak organismus najednou.

Luštěniny mají nízký obsah tuků a sodíku (zadržuje vodu v těle a zvyšuje tím krevní tlak), proto jsou vhodnou potravinou ke konzumaci při onemocněních srdce (bušení srdce, infarkt a angina pectoris, kardiomyopatie, srdeční arytmie, srdeční selhání, vysoký krevní tlak).

Vitaminy skupiny B působí blahodárně na nervový systém a lze je tak doporučit všem, kteří jsou ve stresu nebo trpí podrážděností, či depresemi.

Čočka

Sdílení

Maso
Šlehačka
„Změna v jídlech zvyšuje chuť.“ Pietro Aretino
Paprika
Arašídy